Biżuteria Handmade

Każdy fan, niezależnie czego jego pasja dotyczy, lubi otaczać się przedmiotami i symbolami odnoszącymi się do jego ulubionego zainteresowania. Właśnie z myślą o fanach serialu The Walking Dead oraz komiksu Kirkmana (choć tu w znacznie mniejszym stopniu) amerykański twórca gier, Cory Jones wydał grę planszową The Walking Dead.

TWD-BG_1 Gra została wydana przez Cryptozoic Entertainment, firmę założoną przez wspomnianego Cory’ego Jonesa, wcześniej pracującego m.in. w Virgin Interactive czy Blizzard Entertainment. Firma Jonesa odpowiada za ukazanie się trzech tytułów w uniwersum serialu o Ricku Grimesie. Pierwsza z ich gier na podstawie pomysłu Kirkmana ukazała się w 2011 roku i to właśnie na niej się skupimy. Pozostałe dwie to spin offy swojej poprzedniczki (obie wydane w 2013 roku).

Gra planszowa The Walking Dead przeznaczona jest dla jednego do czterech graczy powyżej trzynastu lat, którzy rywalizują o przetrwanie w świecie opanowanym przez zombie. Gracz lub gracze wcielają się w jedną z sześciu postaci – Ricka, Shane’a, Lori, Andreę, Dale’a lub Glena – i muszą wyruszyć z obozu do Atlanty, aby zebrać sprzęt niezbędny do odparcia ataku żywych trupów. Podczas rozgrywki każdy z graczy musi odwiedzić cztery strategiczne punkty w mieście, w których znajdzie niezbędny do przetrwania ekwipunek. Oprócz walki z czasem (a raczej zwinnością konkurencji) bohaterom przyjdzie się zmierzyć ze znanymi z serialu „szwendaczami”. Jeśli nam się nie powiedzie starcie z trupami to nie koniec gry – sami stajemy się jednym z zombie i staramy się przeszkodzić pozostałym przy życiu graczom!

TWD-BG_2Gra jest wydana bardzo ładnie. Na szczególną uwagę zasługuje sposób wykonania planszy – zamiast tradycyjnego kartonu otrzymujemy matę. Niestety sam układ na planszy nie jest już tak nowatorski i, wraz z systemem poruszania się, przypomina nam popularnego od wielu, wielu lat Chińczyka. Warto zwrócić uwagę, że pozostała zawartość pudełka również została wykonana starannie – karty ekwipunku czy spotkań oraz znaczniki są na ładnym, solidnym kartonie i opatrzono je kadrami/grafikami z serialu. W opakowaniu znajdziemy również dwie instrukcje: oryginalną – angielską – w kolorze, na papierze kredowym i polską, czarno-białą, kiepsko przetłumaczoną. Samo pudełko również należy ocenić bardzo dobrze, głównie za sprawą świetnie rozplanowanej i wykonanej wytłoczki na zawartość. Warto pamiętać, że wszystkie elementy są w języku angielskim.

TWD-BG_3Sama rozgrywka trwać będzie około 30 do 45 minut. Gra ma bardzo duży element losowości, niewielką możliwość interakcji i niemal zerowe możliwości strategiczne. Gra planszowa The Walking Dead raczej zadowoli osoby zaczynające swoją przygodę z planszówkami oraz zwolenników „luźniejszego podejścia do rozgrywki”. Niestety produkt w różnych serwisach poświęconych grom planszowym nie jest najlepiej oceniany (przeważnie średnie noty), co przy dość wysokiej cenie – od niemal 120 do ponad 150 zł – nie najlepiej zachęca do zakupu.

Generalnie pozycja stworzona została z myślą o fanach serialu, którzy nie są planszówkowymi wyjadaczami.

 

Jeśli zainteresowała Was gra zapraszamy również do zapoznania się z krótkim podsumowaniem „Jak grać w The Walking Dead Board Game?” przygotowanym w formie filmu przez BoardGames Factory:

 

Podsumowanie:

Liczba graczy: 1-4 osób
Wiek: od 13 lat
Czas gry: 30-45 minut
Wydanie: angielskie

Zawartość:

  • 1 plansza – mata
  • 6 kart postaci
  • 6 pionków postaci
  • 2 pionki zombie
  • 40 kart naciągaczy
  • 40 kart spotkań
  • 30 kart zombie
  • 16 żetonów sojuszników
  • 16 kart lokalizacji
  • 4 żetony odznak
  • 1 sześciościenna kostka do gry
  • instrukcja

 

Pozostałe gry towarzyskie oparte o uniwersum stworzone przez Roberta Kirkmana:

 

TWD-CGThe Walking Dead Card Game – karciana gra wydana przez Cryptozoic Entertainment. Gra dla 2 do 10 osób wzorowana na zasadach popularnej i bardzo dobrze ocenianej 6 bierze! (tyt. oryg. 6 nimmt!). Koszt ok. 50-60 zł.

 

 

TWD-BDThe Walking Dead Board Game: Best Defense – drugi spin off wydawnictwa Cryptozoic Entertainment. Rozgrywka kooperacyjna dla 1-4 graczy, którzy muszą chronić przed atakami żywych trupów cztery kluczowe lokacje: farmę, więzienie, miasteczko i autostradę. Koszt 40$.

 

 

TWD-comicsThe Walking Dead: The Board Game – wydana w 2011 roku przez Z-Man Games pozycja bezpośrednio nawiązuje do komiksu Kirkmana. Warstwa wizualna gry bezpośrednio czerpie z komiksów. Gra dla 1-6 osób. Rozgrywka zbliżona do gry opisanej w artykule głównym. Koszt ok. 32-41$.

 

monopoly_TWDMonopoly: The Walking Dead – Survival Edition – jedna z najpopularniejszych gier planszowych na świecie wielokrotnie była wydawana w różnych edycjach, np. narodowych. W 2013 roku przygotowano wersję czerpiącą z komiksu The Walking Dead. Plansza opatrzona jest rysunkami współautorów współpracujących z Kirkmanem. Zasady identyczne jak w tradycyjnym Monopoly tylko „z odrobiną krwi i flaków”. Zdecydowanie najsilniejsza pozycja w całym zestawieniu. Koszt 33,49$.

 

risk_TWDRisk: The Walking Dead – Survival Edition – znana fanom planszówkowych strategii gra Ryzyko w odsłonie komiksowej. Podobnie jak w przypadku wcześniejszej pozycji wydawcą jest USAopoly. Szata graficzna utrzymana w klimatach rysunków znanych z Żywych trupów. Rozgrywka dla 2 do 6 graczy. Czas gry ok. 60 minut. Koszt 39,95$.

 

 

 

Mieliście okazję zagrać w którąś z powyższych gier? Która się Wam najbardziej podobała? Którą byście polecili, a którą chcieli mieć? Zapraszamy do dzielenia się opiniami w komentarzach.

Zajonc

Jeden z redaktorów Strefy. Główne zainteresowania „zombistyczne” to muzyka związana z serialem The Walking Dead oraz inspirowana klimatami zombie, śledzenie tematyki w kinematografii, grach komputerowych i nie tylko.

Zawiaduje działem: Wasza twórczość – prace Czytelników Strefy. Kontakt w celu nadsyłania prac: [email protected]

Główny administrator fanpage’u Strefy na Facebooku.

Odpowiedzialny za reaktywację kanału Strefy na YouTube.

Poza Strefą fan literatury fantasy i s-f, kryminałów, komiksów (w tym oczywiście Żywe Trupy) oraz mitologii nordyckiej.

More Posts

Follow Me:
Facebook