Biżuteria Handmade

Dying-Light-logoPolskie studio Techland po raz kolejny postanowiło zmierzyć się z tematem zombie-apokalipsy. Zapowiedziane niedawno „Dying Light” to produkcja łącząca w sobie elementy RPG, akcji i survival horroru. Kwintesencją nie będzie już jednak tylko walka, jak miało to miejsce w poprzednim tytule studia – „Dead Island”, ale umiejętne bieganie po dachach budynków, ślizganie się i skakanie, jednym słowem – parkour. Gra zostanie zaprezentowana na zbliżających się targach E3, a do sieci trafił właśnie jej pierwszy, filmowy zwiastun, świetnie obrazujący główne założenia rozgrywki (do oglądnięcia w rozwinięciu)…

 

 

 

Świat gry obserwować będziemy oczyma jednego z czterech możliwych do wyboru bohaterów (pojawi się oczywiście tryb kooperacji). Tym razem do naszej dyspozycji oddane zostaną rozległe tereny miejskie (nasuwające na myśl większe miasta Ameryki Południowej), opanowane przez chmary zombiaków.

Na Rozgrywkę znacząco wpłynie cykl dobowy. Dzień spędzimy głównie na poszukiwaniu broni i pomocnych materiałów, zapolujemy także na pojedynczych szwendaczy. Przy ich eksterminowaniu wykorzystamy przede wszystkim bronią białą, którą podobnie jak w Dead Island będziemy mogli ulepszać o znalezione komponenty.
W nocy sytuacja odwróci się na naszą niekorzyść, przez wzmożoną o tej porze aktywność nieumarłych, których za wszelką cenę zmuszeni będziemy unikać. W przetrwaniu pomoże nam zdolność echolokacji, uaktywniająca się u bohatera po zapadnięciu zmroku, a także wspomniany już Parkour, dzięki któremu rozgrywka stanie się też bardziej efektowna.

Oprócz głównej linii fabularnej do wykonania dostaniemy sporo zadań pobocznych, które po części będą generowane losowo (i miejmy nadzieje – będą miały więcej sensu niż w krytykowanym pod tym względem DI).

W kwestii grafiki – jako, że będzie to pierwsza gra Techlandu działająca na nowym silniku Chrome Engine 6, możemy spodziewać się bardzo dobrej oprawy wizualnej, w pełni wykorzystującej „cuda”  DX 11.

Produkcje można już zamawiać w przedsprzedaży pod tym adresem.

Gra pojawi się w 2014 roku, na PC, PS3, XBOX360 oraz konsole nowej generacji (PS4 i XBOX one), więcej o niej dowiemy się już na nadchodzących targach gier
komputerowych – E3.

Larone

Na Strefie zajmuje się głównie newsami, artykułami i recenzjami odcinków serialu TWD. W przeszłości udzielał się amatorsko w paru innych projektach. Kiedy najdzie go ochota, bawi się w krytyka filmowego (choć chyba podchodzi do kina zbyt optymistycznie). Poza Strefą: gorliwy widz serialowy, niestety nigdy nie zobaczył do końca Miasteczka Twin Peaks. Choć za popcornem nie przepada, gdyby mógł, większą część życia przesiedziałby w kinie. Dlaczego pisze na Strefie? Bo lubi :)

More Posts